Strona internetowa i aplikacja Uczelni powinna być dostępna dla osób ze szczególnymi potrzebami, np. możliwość obsłużenia strony bez użycia myszy komputerowej, tylko za pomocą samej klawiatury czy użycie czytnika przez osobę niewidomą; możliwość powiększenia tekstu na stronie przez osobę niedowidzącą; filmy wideo z napisami lub w polskim języku migowym dla osób głuchych ważne.
Na stronie internetowej i w aplikacji mobilnej dostępne muszą być przynajmniej: Biuletyn Informacji Publicznej (BIP); adres pocztowy, telefon, e-mail – wszystkie kontakty oraz link do BIP; formularze do kontaktu, a także usługa tłumacza języka migowego poprzez połączenie się z nim przez Internet (wideotłumacz); obsługa strony za pomocą klawiatury; deklaracja dostępności (opis dostępność strony i aplikacji oraz niedostępnych części strony); multimedia, które łączą różne formy przekazu, jak dźwięk, tekst, grafikę, animację, wideo; mogą być udostępniane na żywo lub odbierane w dowolnym czasie na stronie; informacje o wyjątkowo trudnej sytuacji, np. pandemia czy awaria systemu; dokumenty urzędowe, na przykład wzory umów.
Zdjęcia powinny mieć opis, aby były dostępne dla osób niewidomych; taki opis nazywa się tekstem alternatywnym. Film umieszczony na stronie powinien mieć audiodeskrypcję, czyli głosowy opis tego, co dzieje się na ekranie. Wyjątki, które nie muszą być dostępne: multimedia nadawane w czasie rzeczywistym, na żywo; dokumenty tekstowe i tekstowo-graficzne, prezentacje; multimedialne i dokumenty w programie Excel umieszczone na stronie przed 23 września 2018 roku – o ile ich zawartość nie jest ważna dla wypełniania codziennych zadań Uczelni; niektóre mapy, jeśli jest zapewniony alternatywny dostęp do nich; opisy dzieł sztuki i zabytków, materiały z Internetu i ekstranetu umieszczone na stronie przed 23 września 2020 roku i odtąd niezmieniane; treści, które pochodzą z innych instytucji; zawartość strony, która nie ma znaczenia dla codziennej działalności Uczelni.
W 2021 roku na podstawie internetowych stron głównych 50 uczelni wyższych w Polsce przeprowadzono pierwszą edycję raportu dostępności zgodnej z wytycznymi 16 kryteriów WCAG 2.1 odnoszących się do osób z niepełnosprawnością wzroku (niewidomych, niedowidzących) oraz głuchych.
Poradniki